fredag 22 juli 2011

All my prays goes to Oslo,Norway.

Hejsan!
Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag inte uppdaterat idag. Men det beror på att jag varit i stan och att jag helt enkelt inte haft tid eller lust.

Min lust tog slut när jag kollade nyheterna och fick reda på det hemska som hänt i Norge. Med tanke på att Norge är ett land som betyder mycket för mig så blev jag väldigt ledsen när jag fick höra om det.


32-årig norrman misstänks ligga bakom dåden

Polisen och Norges justitieminister har bekräftat att en 32-årig man med norsk etnicitet och norskt medborgarskap gripits på Utöya, misstänkt för inblandning i dådet där.
Polisen misstänker också att mannen ligger bakom bomben i Oslo.
Han har pratat med polisen under förhör.
Polisen arbetar fortfarande utifrån att det ska vara samma man som ligger bakom bombdådet i Oslo och skottlossningen på Utöya.
– Det utgår från beskrivningen av personen och att kläderna var identiska med vad han hade på sig på Utöya när han greps, säger Sveinung Sponheim, polischef i Oslo.
Mannen misstänks inte vara internationell terrorist, uppger NTB.
Polisen säger att mannen är 32 år gammal, etnisk norrman och norsk medborgare. Vittnesuppgifter har gjort gällande att mannen var 190 centimeter lång och att han hade blont hår. Han ska ha låtit sig själv höras.
– Mannen är villig att tala med polisen, säger Sponheim.

Minst 16 döda

Vid midnatt uppgav polisen att nio eller tio personer dödats på Utöya. Tillsammans med de sju personer som rapporterats döda från centrala Oslo handlar det om 16 eller 17 personer som hittills konstaterats döda.
– Vi förväntar oss att den dödssiffran ska stiga.

Hittat sprängämnen

Polisen ska ha hittat sprängämnen på ön.
– Vi har hittat odetonerade sprängmedel på Utöya. Jag vet inte vilken typ av sprängämne det var, säger Sponheim.
Tidigare uppgav polisen att mannen inte hade någon koppling till myndigheten.
– Han är inte anställd inom polisen och har aldrig varit det, säger Sveinung Sponheim.
Vid midnatt kom också uppgifter om att polisen arbetade med att söka igenom den gripne mannens lägenhet, i västra Oslo.














Jag känner mig väldigt ledsen... 








Jag kommer inte uppdatera förrän på söndag. Men imorgon kommer några tidsinställda inlägg som egentligen skulle kommit idag. 



Puss Bumble.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar