måndag 18 juli 2011

Hur man fixar fin hy :)

Hej hej!!

Nu när jag håller på och fixar mig inför att bara sätta mig och slöa så fick jag iden att berätta hur jag fixar min hy, som jag tycker är jätte fin...

1. Ta bort sminket med smink remover. Jag gillar att använda Niveas refreshing wash gel...
Hur? Jag brukar lägga lite gel i handen och sen skölja snabbt på samma hand med ljummet vatten. Sen masserar jag in den i hela ansiktet.







2. jag brukar tvätta ansiktet med clearasil protecting wash för att få bort finnar m.m.
Hur? Skölj ansiktet och massera sen in produkten i ansiktet. Skölj noggrant och badda sen ansiktet torrt.







3. Efter det så använder jag Neutrogenas wash/mask antingen som tvätt eller som mask..
Tvätt: Skölj ansiktet och massera sen in krämen i ungefär 30 sekunder.

Mask: Massera in på torrt ansikte och låt sen sitta i 15 minuter.






4. Sen använder jag havre som cleanser. Kolla in denna videon för att få veta hur...


Jag gillar verkligen Bubz. Kolla in resten av hennes kanal :)

5. Använd din favorit fuktkräm, min är loreal hydrafresh...
Massera in den i ansiktet...

Klart!

Nu får ni två stycken hudfakta också...
1. Huden är kroppens största organ uppbyggt i tre lager epidermis, dermis och subcutis.
2. Vid vuxen ålder är stress en av de vanligaste orsakerna till akne/finnar.

Tänk också på att när ni tvättar ansiktet så är det bättre att...
  • badda huden torr.
  • inte använda tvål då den torkar ut..

1 kommentar:

  1. Hej!

    I min blogg så kan du läsa om allt från min vardag till musik, humor, kändisar, shopping och sist men inte minst när jag försöker leka modekunnig, kanske är jag det?
    Hoppas du går in och tar en titt ;)

    Just nu har jag en tävling där du kan vinna upp till 600 kr, va gärna med :)

    Kram
    http://idas.myshowroom.se

    SvaraRadera